general

Norwegian tapte ankesak – tar tap på 730 millioner kroner

NRK Toppsaker • 25 Jun 2026, 15:15

Norwegians anke i saken om klimakvoter er avvist av Høyesterett. Flyselskapet skriver i en børsmelding at de tar et tap på 730 millioner kroner. Miljødirektoratet ila flyselskapet en bot på nesten 400 millioner kroner, fordi direktoratet mente de ikke hadde overholdt forpliktelsene i forhold til levering av klimakvoter i 2020. Norwegian vant saken i tingretten, men tapte i lagmannsretten. – Vi er både skuffet og overrasket over at Høyesterett har valgt å ikke behandle vår anke, sier Hans-Jørgen Wibstad, finansdirektør i Norwegian i en børsmelding.
Les originalartikkelen

Relaterte artikler