general

Inviterer til folkemøter om E10 i august

NRK Nordland • 26 Jun 2026, 16:51

Inviterer til folkemøter om E10 i august
Reguleringsplanen for E10 mellom Nappstraumen og Å er lagt ut på høring. Strekningen skal sikres mot naturfare som blant annet skred og vind. I tillegg skal dagens vegtrasé utbedres på utvalgte strekninger. Statens vegvesen ber nå om lokalbefolkningens innspill, og inviterer til folkemøter i midten av august. – Det er nå toget går. De som ønsker å være med å påvirke hvordan E10 fra Nappstraumen til Å skal utbedres og bli, bør gi oss sine innspill før planen behandles og vedtas av kommunens politikere, sier prosjektleder Geir Hartz Jørgensen. Tid og sted for folkemøtene i kommunene Flakstad og Moskenes annonseres i starten av august.
Les originalartikkelen

Relaterte artikler etter nøkkelord