general

VM-feberen: Strålende sol i sør – vind stenger uteservering i Bodø

NRK Nordland • 22 Jun 2026, 20:37

VM-feberen herjer i Norge. Både her hjemme og i USA koser glade nordmenn seg med herrelandslagets første VM på 28 år. I hovedstaden kan nattens høydepunkt, Norges VM-kamp mot Senegal, nytes ute i solen med temperaturer på rundt 16 grader. I nord er realiteten en helt annen. I Bodø har Sportsbaren vært nødt til å stenge uteserveringen fordi vinden er så sterk, noe Bodø Nu omtalte først. Der har VM-kampene blitt sendt utendørs gjennom hele meserskapet. Til sammenligning er det ni grader, som føles ut som fem, og regn når kampen blåses i gang. – Været kan vi dessverre ikke gjøre noe med. Det ville herjet med tingene vi har ute, som storskjermen, sier daglig leder ved Sportsbaren, Kjetil Linchausen, til NRK. – Vi vet hvor vi bor og vet hva vi må ha på oss av klær. Så satser vi på ordentlig sommervær senere i mesterskapet.
Les originalartikkelen

Relaterte artikler etter nøkkelord